Alla inlägg under november 2011

Av sodertos - 14 november 2011 13:29

Hehe.. här har Affe o Nellie dragkamp... o Poppe låssas som ingenting haha...

Det är rätt ofta dom 2 har dragkamp faktiskt o dom låter som om dom ska sätta tänderna i verandra vilken sekund som helst... dock hör man inte det så bra på filmen... Ibland så drar alla 3 i samma sak! Jag skulle inte vilja va den nallen då haha...

Tänkte jag skulle lära Poppe ett nytt trick nu. han kan ju redan sååå.. mycke så kolla lite här på nätet vad jag kunde lära honom.

Det han kan nu är:

Sitt, ligg, rulla, ryggen, tass, snurra, nicka o skaka på huvudet, skuta honom så han dör, peka på allt, gå fot, få slalom mellan mina ben, gå mellan mina ben o sen går vi framåt samtidigt, hoppa igenom armarn, hoppa igenom benen, sitta fint, upp med händern, klappa händerna, buga, vila ( då lägger han sig med hakan ner mot golvet med), pussas med stängd munn, han kan även sitta i göra upp med händerna o sen skjuter jag honom. Har han då mjukt bakom sig så faller han baklänges ner på golvet/soffan haha...

Ja han kan säkert mer. Ja just det han kan skälla med på komando. Han är så smat min lilla påg =)

Nu tänkte jag lära honom att peka på svansen =)

See you sone..


  jaha... ilem gick inte att lägga upp inu så den kommer sen!

¤&#!¤"&!!

Av sodertos - 14 november 2011 10:39

Ja eller middag hehe.. beror väl helt på vem som läser. Själv tycker inte jag att middag är fråns kl 11 o sen fram till 1 eller vad tycker ni?

Tycker ni är lite dåliga på att kommentera eller ställa frågor! Varför detta?

O är det något speceilt ni vill läsa om? i såfall säg bara till så kanske vi kan fixa det   


Ja dagen är rätt så seg.. men jag orkar inte göra så mycke idag för jag har inte fått sova   

Är ett svart litet får som håller ett jäkla liv hela natten...SNARK...SNARK.....

 o sen nu på morgonen börja dom hålla på med huset så fick ingen sovmorgon iheller!   

Jag skulle igentligen behöva sticka till apoteket o sen posta en sak men jag pallar fan inte...Posta kan jag ioförsig göra sen när jag ska gå ut med hundarna.


Ååå.. hatar mina naglar för tillfälligt! Dom bara skivar sig. O det är inte bara toppen utan halva naglen så dom blir ju jätte tunna o bryts   man kan bli irriterad på mindre! 


nä nu får det väl bli lite frukost... hmmm.. vad ska vi äta idag? En banan kanske?

Fan jag är inte på humör att göra någonting =(

Jag är ledsen om bloggen har blivet lite tråkig...ska försöka bli lite bättre!


Fy fan vilket tråkigt liv man har för tillfälligt!

Inga pengar, inget jobb, o inget att göra! O nu slutar min sambo med att jobba    Sesongen är slut så nu behöver dom inte honom längre... trist! Så vi får väl se hur länge vi kan bo kvar!

Usch.. vad man mår dåligt av att tänka på det  

Måste hitta ett jobb!


Nä hörs sen!


Affe när han va en lite ålutt o inte snarka så mycke! 


 

Av sodertos - 13 november 2011 22:56

Japp tror jag kryper ner i soffan nu. Det är ju dax att smörja Affes "sår" (gör det ons o sön) så då får jag ligga på soffan med honom så han inte kliner ner hela tvrummet   

Men soffan är rätt så skön så det gör inte mig så mycke! M tror att jag bara hittar på för att jag ska få ligga här ute hehe.. o vem vet   


Lägger upp en lite film på Nellie o mofar som busar i löven!



Hon gör verkligen allt för sin boll  


Nä nu säger jag natti...

Hmm.. måste komma på något annat att skriva! Tycker det börjarbli lite enformigt hehe..


Hajpo.... 
    

Av sodertos - 13 november 2011 21:10

Vist är det trevligt att va hos päronen men hemma bäst! det är nog det bästa jag har gjort i mitt liv, flyttat hemmifrån!

Så FY FAN om man skulle behöva flytta hem igen =(!!!!!


Aja..n u ska vi inte tänka på det!

Tog lite foto på korten jag gjorde idag! Dock varnar jag kännsliga läsare haha.. nä men dom blev inte alls så bra iår! o ser faktiskt ännu värre ut på foto hehe.. aja dessa bjuder jag på!




Det i mitten ska föreställa Piff o Puff i julgranen. MAn ser ena benet bara nere till höger hehe..


 



Ja dom ser lite tafatt ut men är fktiskt lite bättre i värkligheten!




Sitter o kollar på Snålvatten o Jäkelskap  o dricker Glögg mmmm... dock så har man sett denna et par gånger hehe..

Beck: Kartellen går på 4:n med så vad ska man välja? Roligt eller spänning? hmmm.. ja jag får väl hoppa lite imellan =)


Hörs sen :P


Av sodertos - 13 november 2011 17:08

Ibland önskar man att man va född i en annan värld i en annan tid...

Av sodertos - 13 november 2011 14:44

Japp har haft fullt upp idag med hehe...

Va upp halv 10 o äta vår södags frukost. Sen kl 11 va det dax att jobba!

Så nu är jag äntligen klar med allt hehe..

Har dargit fram pysselbordet igen så får väl bli några julekort till =)

Men gud vad det är svårt iår...

O blir inte alls så snygga som dom andra åren!

Aja.. det är väl tanken som räknas eller vad man ska säga hehe..


Jaha.. har era pappor fått något fint idag? Min har inte fått sin present inu. Vi väntar på att min syster med följa ska komma så ska vi "fira" lite sen.


Hmm.. vad ska man hitta på med i vecka då?

Lägenheten är ju nystädad så det behövs inte göras   Tvätta kanske?

Ja vi får väl se...


Har fortfarande inte vant mig riktigt vid håret inu! Rätt skönt för det är inte så mycke i vägen  

Blir nog bättre sen när man gör sig i ordning o fixar håret riktigt =)


Nä nu ska jag pyssla o hålla lite söndag!

Ha en trevlig dag så hörs vi sen!

Kramis...  

Av sodertos - 13 november 2011 00:13

Nä gott folk nu säger jag GOD NATT!

Kommer en dag imorgon med =) eller idag hehe.. Glöm inte att det är farsdag!

Tycker faktiskt att det är lite löjligt att fira. Ja inte för att vi gör det precis. Pappa brukar få en tröja eller nått som mamma har köpt haha... Well well.. det kommer väl en dag sen när man själv är mamma så kanske man tycker det är roligt!

Jag har ju haft mina bebisar nu ett tag men aldrig fått någon morsdag present =( Men M har fått farsdag faktiskt!

En gång köpte jag en tröja till honom som jag sen satte på Poppe så han fick gå in i den till M hehe...


Rita förresten en liten bild på Affe! Ja den är ju inte riktigt seriöst gjord men blev rätt bra ändå eller?



Haha.. ja man ser ju vad det är i varjefall =P


Natti natt!

Hejdå bloggen! ses imorrn... 

  

Av sodertos - 12 november 2011 21:31

Jaha vad hittar ni på med ikväll?

Själv så har jag gjort lite julkort hehe.. men inte alls som förra året!


här är 2 st från i fjor.


Jag gjorde en dörr som man kunde öppna....


   


O innuti såg det ut såhär =)


 


Snyggt va? Mamma tycker så mycke om det så hon vill inte ge bort det till någon hehe...



Här kommer ett ljus som man kan öppna!



 


Haha.. har precis kollat på en film från när jag om min syster va små! Vi fyllde 1 o 2 år =) så söta så!

Hade ett riktigt jävla humör redan då haha...

Nä nu får vi fortsätta pyssal...

see ya.. 

Presentation


Inte som alla andra!

Här får ni följa min resa genom livet!
Allt från "bantning" till hundskit!
Har 2 små lurviga hundar... o en puss-vänlig sambo ;)
Jaja... läs min blogg så lär ni känna mig lite mer!

Trevligt att ni titta in! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards