Alla inlägg under december 2013

Av sodertos - 31 december 2013 14:26

Nu har jag införskaffat mig en sminkbox eller beatybox som man även kan kalla det.

Hade skickat pappa att handla med den hem så jag hade inte sett den i verkligheten.
Den va större än vad jag trodde men herregud vad mycke smink jag har!!
Jag fick ju knappt plats med allt!
Jag ville ha ett fack till var sorts sak tex alla foundations på ett ställe o mascaror på ett.
Men platsen räckte inte till. Så det får bli som det blir... nu har jag ALLT samlat i varje fall :-D
Så nu ska jag snart inviga den o gå o sminka mig inför kvällen.

See yaa...

Av sodertos - 31 december 2013 07:15

Ja då va man uppe med tuppen...
Kl 06.00 ringde kl. ZzzZzz...
Det jobbiga är att min lilla tik vovve Nellie har väkt mig ett antal gånger så jag är rätt så trött! Känner mig nästan bakfull :-/

Nä nu måste jag fortsätta... ska ju på nyårs frukost snart!

See yaa...



Av sodertos - 30 december 2013 19:31

Här har ni info om snart kittet jag har.




Av sodertos - 30 december 2013 18:51

Nu är jag hemma igen efter en shoping runda   

Blev en del saker...

Hitta 1 Linne o en röd stickad tröja..




Blev en del smink o kroppsvård med..

Hitta förresten pappa storleken på min Body Butter... Den vanliga ligger på 200 ml o kostar 189 kr ( om jag inte minns fel) men hitta den i 300 ml för 125 kr på Åhlens så jag blev överlycklig!!

Köpte även shower gel men pssion frukt från Body shop.

Ja resten ser ni ju..


   


Även hundarna fick lite ny mat o godis.... Köpte ett "stänk skydd" till min han hund för han kan få för sig att märka revir innen när man kommer bort till folk så jag tänkte att det är lika bar så man kan slappna av när man är hemma hos folk,,, 

Dock va det för litet så jag måste byta det,



Här är förresten resultatet med Bare Minerals

Är väldigt nöjd med det. Man kan själv välja om man vill ha ett mer täckande resultat eller bara lite.

Jag lägger ett par lager för att få en riktigt jämt finish.

Som ni kan ana så ger det även lite lyster...

Jag har den "vanliga" foundation men den finns även i matt för er med lite mer oljig hy.

   

  (Ja jag vet att den ligger fel men appen funkar inte...)



Som sagt så är jag väldigt nöjd. Nu hoppas jag bara min hy tycker lika dant o inte blir torr. 



See yaa....







Av sodertos - 30 december 2013 12:00

Av sodertos - 30 december 2013 08:00

Japps... 

Idag ska jag ner på stan. Har en del som MÅSTE fixas o så klart måste jag ju kolla in rean lite när jag ändå är där   

Men först ska jag tvätta lite. Har snart inga rena byxor så dom måste tvättas,,,

Så det lär nog bli full rull hela dagen.


Imorgon blir också en fullspäckad dag....

Först blir det STORA NYÅRS FRUKOSTEN hos mamma o pappa.

Vi är ett gäng på 4 familjer som träffas var nyårs morgon o äter frukost tillsammans... 

Nu har ju vi "barn" respektive o även viss själv fått barn så vi blir rätt många!

Men det är mysigt hihi... I år är det mina föräldrars tur att ha det så jag vet inte om jag ska dit i kväll redan o sova över (frukosten börjar kl 09.00) eller köra dit imorgon bitti hmmm... aja vi får se.


Sen på kvällen har vi blivet bort bjudna till min sambos bror så då blir det iväg igen. Men det ska bli trevligt.


Nä see you later....




Av sodertos - 29 december 2013 22:44

Alltid kull att få göra sig snygg inför någon fest eller liknande   

så här kommer ett litet sminktips så ni kan göra er Nyårs fina....



Jag har förresten testat mina nya Bare Minerals nu. Känner mig nöjd... Men vill ge det ett par gånger till.

Ska ner en runda på stan imorgon så tänkte köra med det sminket då o nu vet jag lite mer om det (youtube) så jag kan få ett bättre resultat   


Ååå... har sån jävla huvudvärk! Ja det är inte den värsta jag har haft men den kommer tillbaka heeela tiden.

Har kanske 1-2 dagars uppehåll o sen får jag ont igen. Har nog hållt på så här i ett par veckor.

Det värsta är att jag måste ta tabletter för det o det är ju inte bra att ta för mycke sånt.

Så nu börjar jag bli rädd för att jag börjar bli beroende av det o att jag får ont i huvudet av att inte få mina värktabletter.

Jag vet att man kan få ont i huvudet av att äta för många tabletter åt gången men får man det även om man inte äter? Allså mer som att kroppen MÅSTE ha det.

Någon som vet får gärna svara mig på det.

Jag har läst om dom som knaprar flera om dagen o det gör inte jag. Jag går inte över rekomendationerna men däremot äter jag några dagar i rad....

Ja svårt det där. Börjar även tycka att Treo inte hjälper lika mycke längre...

Alvedon o Panodil är inte lönt på mig så därför har jag käkat Treo.. Men har jag riktigt ont så tar jag Treo o Alvedon.

Ja blir det inte bättre så får jag väl ta o prata med någon läkare.


Nä nu ska jag snart nanna...



GOD NATT!

 

 

 

 



Av sodertos - 25 december 2013 17:25

Ja herregud vad mycke julklappa det va o dela ut igår!
Jag fick äran att va tomte...
Dom flesta va ju till barnen men jag tycker att det är hel sjukt. Dom kan ju inte leka med allt på engång ändå så varför köpa 5-6 paket vars från var familj??!
Dom fick vars en lite leksak av mig det får räcka! Ska man hålla på såhär så vänjer dom ju sig vid det o ska bara ha en massa sen o inte nöjer sig med en liten sak... bortskämda är vad dom blir!
Nu snackar jag inte bara om dessa barnen utan helt generellt.

Nä lär era barn/ barnbarn att uppskatta det lilla!

Annars va det mysigt igår... fick också fina paket av både hjärtat o familjen :-D

Idag har bara vatt en slappe dag o det lär det bli resten av kvällen med.
Imorgon ska jag kanske ner en sväng på stan o kolla in rean.. men får se om jag pallar!

Trevlig fortsättning!



Presentation


Inte som alla andra!

Här får ni följa min resa genom livet!
Allt från "bantning" till hundskit!
Har 2 små lurviga hundar... o en puss-vänlig sambo ;)
Jaja... läs min blogg så lär ni känna mig lite mer!

Trevligt att ni titta in! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards