Alla inlägg den 21 november 2011

Av sodertos - 21 november 2011 22:00

Ja så sant som det är sagt!


Nä nu blir det snart bingen tror jag! ska va hos min syster vid 10 tiden imorgon med mamma. Vi ska ju passa gullungarna (ja förutom när dom skriker =P ) heeeeeeella dagen =) mamma o pappa ska på äventyr hehe...


Sen ska jag äntligen få komma hem till MIN GULDKLIMP! har saknat honom sen han åkte ifrån mig igår hehe... har nog lite extra behov av honom nu ;)


Nä hörs imorgon!


Natti natt...


Man kunde vist leka lite med min kamera hehe...


   



 

Vet dom blev lite suddiga men skit samma =P 


Av sodertos - 21 november 2011 19:46

Jag tycker att spriten skulle förbjudas precis som alla andra droger!

Vad är det som skiljer denna drog från dom andra så den ska va laglig? 

 Man tänker inte klart, man kan bli aggresiv, man gör saker som sen ångar, man sårar personer, man förstör saker ,man kan bli beroende o i värsta fall kan det leda till döden!!

Vad finns det för fördelar igentligen? Nä inga!

Vissa säger att dom  blir mer vågliga o kan ta kotakt med folk ute. Vist det kan jag hålla med om, men det är ju igentligen inte den rätta personen som dom träffar när du är full! O är man inte full så kankse man upptäcker snabbare att det är ett svin så man inte går hem med honom/henne!

Hade folk slutat att dricka så hade nog könssjukdomarna med minskat! Inte lika många som traskar hem på fyllan med något drägg o har oskyddat sex!!

Våldtäckterna kanske hade minskat?! Man använder hjärnan lite mer  o kanske inte snäddar genom parken, eller tar en taxi hem. o sen har man ju lite mer kontroll på läget om något skulle hända!


Rattfyllan hade försvunnit o många liv hade skonats. Inte bara dom som har dött utan alla dom annhörigas med!


Folk hade kanske tagit tag i sina liv istället för att försvinna in i alkoholen o förstört andras!!


Stor del av all misshandel o bråk hade försvunnit!


Tänk på vad alla barn får gå igenom! Se sina föräldrar bråka, beteé sig konstigt, säga konstiga saker, bli utskällda fast dom inte gjort något eller bli slagna!!


Nu kommer det snart en tid då det förekommer mycke drickande!  Jul o ny år!

Julen tycker jag är en högtid då man ska hålla samms o fira den med familj o vänner! Men tänk så många det finns som inte får någon jul, där spriten har splittrat familjen...

Barn som inte får några julklappar för "tomten" har glömt att handla. Eller dom som inte får någon riktig mat för pengarna går till spriten istället!

Usch.. säger jag bara!


Så vad tycker ni? är det vär det?

Tänk er för nästa gång ni ska dricka, inte bara 1,2,3 gånger utan flera!


Ställ er frågan: Är det värt det?

Eller måste det hände något fruktansvärt innan folk vaknar?!




Av sodertos - 21 november 2011 17:25

Linnéa o Olivia hade klänning på sig för första gången på mammas födelsedag o Eric hade slips haha...

dom va så fina så =)

 

Linnéa, Olivia o Eric







 




 


Tänk att man är moste till dessa små underverk!!



Av sodertos - 21 november 2011 14:13

Ja sorry att jag inte uppdatera igår men som ni kanske förstår så hade jag lite att hitta på med =)


I lördags så kom vi ut till föräldrarna ju... käka lite o mös bara.

Efter kl 12 på natten så skjöt vi ju upp raketer för mamma.

Sen så snacka vi lite o pågarna inklusive min pappa försökte göra en rök "bomb" haha... men dom lyckades inte! O tur va kanske det hehe...


Helt plötsligt va kl 2!!! shit... JAG SKA UP KL 06.00  

Ja så det va bara att skynda i säng... dock kunde jag inte somna.. Så kl 03.00 gick jag ner o la mig i soffan o efter ca 20 min somna jag väl!

JA 2½ TIMMES SÖMN! Wiiiii...

Kl 06.00 ringde kl o jag gick för att se om min syster va uppe. Sen gjorde vi kaffe o tog fram blommorna till mamma.

Vi traska upp o sjöng för henne o hon fick sin fina bukett =) Sen sa vi till henne att hon skulle göra sig klar för vi skulle iväg kl 07.30


Sen körde vi till........ SALTSJÖ BADEN!

Här käka vi frukos. Samma som jag o M åt för ett tag sen =)





     




 



Mycke smarigt kan jag berätta =)   



Efter det blev det masage... Har lite ont i kroppen idag faktiskt haha.. o jag trodde att jag skulle spy eftersom han tryckte på ryggen o då åkte ju magen ner i bänken haha... aja jag äverlevde =)


Sen begav vi oss hemåt igen...


PÅ eftermidagen så gjorde mamma en tårta som vi skulle fika på men då dök några kompisar upp till oss o va med o fira henne lite =)


Sen blev det  SMÅRGÅSTÅRTA!! Min favis.... mummssss... Dock så tänkte jag bara på maten så klart så jag tänkte ite alls på att ta en bild på den =(

Den va köpt på Lisas Skafferi o riktigt god =)

Hon fick lite fler paket o blommor... sen va dagen typ slut. Blev lite mys vid tv:n sen körde dom andra hem men jag stanna =) så jag är kvar här ute o ska stanna till imorgon. Då ska jag o mamma köra in o passa alla bebisarna. Undra hur det ska gå haha.. aja blir säkert bra!


Nä nu ska jag lägga på mig några kg till o äta pepperkakor hehe...

Hörs....




Presentation


Inte som alla andra!

Här får ni följa min resa genom livet!
Allt från "bantning" till hundskit!
Har 2 små lurviga hundar... o en puss-vänlig sambo ;)
Jaja... läs min blogg så lär ni känna mig lite mer!

Trevligt att ni titta in! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards