Alla inlägg under oktober 2013

Av sodertos - 11 oktober 2013 23:34

Nu har jag försökt att lägga in en bild 4 gånger men blir bara utloggad!!
Tur att man är så smart o förstår att ni fortfarande inte har fixat det att man lägger in bikden först INNAN man skriver för annars får man skriva om allt igen!!!

Tycker appen blir sämre o sämre!

O jag har fortfarande inte fått någon hjälp eller svar på dom 3 mailen jag har skixkat till er!


DÅLIGT!!

Av sodertos - 11 oktober 2013 17:14

Nu när jag va hemma om på lunchen så gick jag o plocka ihopa mopsen saker...
Herregud vad ont det gjorde :'(
Hundarna undra nog vad jag höll på med nör jag ena sekunden ga v dom godis o sen ställer mig o viker ihopa en filt o stor bölar!
Men nu är det gjort...
Usch.. vill bara att morgondagen ska va över så man kan börja bearbeta sorgen.
Men jag tröstar mig själv med att han kommer få det bätter nu... nya kompisar att leka o va med heladagarna o stora ytor att springa o jaga boll på :-)
Han kommer säkert att leta efter o sakna oss men det går över... han är bara 2,5 år o har många år framför sig så snart är vi nara några han känner...
Usch ja... har bilden i huvudet hela tiden när jag ska säga hejdå! Fan vad det kommer att göra ont i hjärtat!
Men som den nya ägaren sa så försvinner han ju inte o jag kan följa o hålla kontakten med dom :-)
Nä nog om detta!

Ska förresten börja en ny omgång BOL nästa mån 21/10? tror jag att det blir då
Behöver någon som kan hjälpa mig ur sockerträsket som kag har fastnat rejält i :-(
Så det blir på det igen..
Har inte vägt mig på flera veckor nu o jag vågar inte iheller :-/
Men men... nu får jag en riktig kick hoppas jag för jag har en som kommer att flåsa mig i nacken o försöka slå min vikt!
Nä du Mojja... ;-)
Hoppas bara att jag har självdiciplinen haha..

Nä men vi hörs...


Av sodertos - 10 oktober 2013 22:08

Jävla blogg!
Hade skrivit ett låååångt inlägg men det försvann när jag skulle ladda upp bilden..

Jaha... skit i det då! Tänker INTE skriva om det!
Fan vad dåliga dom har blivit på den bloggportal!!!!!!
Inte ens kan dom svara på en mail!!

GOD NATT!

Av sodertos - 10 oktober 2013 10:18

Att ni bara orkar!!
Tror ni på fullaste allvar att jag lämnar bort min hund för att jag inte gider ta hand om honom?!
Det handlar inte om mig utan vad som är bäst för honom!!
Jag är fruktansvärt ledsen o mår dåligt att behöva göra det men jag får ta hänsyn till mina andra hundar o honom med!

Sen tycker jag det är lågt att ni gämför hundar med barn!
Då skulle ju inte uppfödaren kunna sälja sina valpar... det är ju inte snällt att ta ett barn från sin mamma eller syskon.. ellerhur!?
Nä just det så långt tänkte ni inte!!

Har ni förresten funderat på att det kanske har hänt saker i mitt liv det sista året som även det påverkar?! Nä det har ni inte!!
Så sluta dra er jävla slutsatser om ni inte har fakta!!

Det är väl bättre att man ger hunden ny chans i sitt liv istället för att man ska va egotrippad o låta honom "lida" (NÄ JAG MISSHANDLAR INTE MINA HUNDAR!)
Han får va mer hund o får nya kompisar bla en mops som kommer funka bättre med honom!!
Han får stor tomt att springa på o skogen runt knuten där han får springa löst.
Är inte det bättre än att bo i lägenhet?!

När jag skaffa honom hade jag annat jobb o kunde ha med hundarna. Men både det o en flytt har ändrat på mycke!
Man kan inte spå in i framtiden o veta exakt vad som händer!!
Man får ju göra det bästa av situationen tycker jag. O i detta fall så blir det bäst så här för lilla Affe!

O snälla tänk innan om ni ska kommentera
Tack!


Av sodertos - 8 oktober 2013 23:23

Ja jag skrev ju att min fina lilla mops ska flytta o många undra nu varför.
Jo det är såhär att mina andra hundar tycker han blir förmycke... han vill leka eller ligga på dom hela tiden o det tycker inye dom om!
Sen känner vi att Affe behöver mer tid o kärlek än vad vi hinner eller kan ge honom.
Därför har jag gjort det tuffa valet att hitta ett nytt hem till honom.
Han kommer få nya hundkompisar bla en mops o han kommer ha en stor trädgård att springa i + skogen utanför husknuten!
Han kan inte få det bättre....
Det är väldigt jobbigt o ledsamt för mig men han får det bättre där :-)
Ja det va väl det hela i stora drag.

Imorgon är det dags igen för knäckning av ryggen..
Enligt kiropraktorn så såg det bättre ut sost så vi hoppas att det fortsätter så :-)

Nä nu säger vi natti ;-)

Kram på er!

Av sodertos - 6 oktober 2013 10:16

Ja va ett tag sen jag blogga!
Men känns inte som jag har så mycke att komma med nu..
Vågen vågar jag inte ställa mig på för den ligger säkert på plus.. o resten av livet knallar på som vanligt!
Dock är det lite jobbigt nu.
Blir nog att min lilla mopd herre får nytt hem nästa helg :-(
Är riktigt jobbigt att tänka tanken att lämna honom hos helt främmande..
Tankarna bara snurrar....
Kommer han få det bra?
Kommer han längta hem?
Får han det bättre där?
Usch... är så jobbigt o gå o plåga sig själv med detta hela tiden!

Nä allt känns lite b*js just nu!!


Presentation


Inte som alla andra!

Här får ni följa min resa genom livet!
Allt från "bantning" till hundskit!
Har 2 små lurviga hundar... o en puss-vänlig sambo ;)
Jaja... läs min blogg så lär ni känna mig lite mer!

Trevligt att ni titta in! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards