Alla inlägg under oktober 2013

Av sodertos - 29 oktober 2013 07:30

God morgon!

Ja då va det dax att jobba igen..
Blir en lång dag idag :-(
O sen måste jag fixa en sak till bilen med...
Utgifter...utgifter...utgifter!

Nä äta klart min gröt o sen bege sig!

Ni har inte blåst bort förresten?
Tyckte inte det va så farligt. Kunde gott ta i lite till.. gärna åskat med hehe....

Nä... ha en bra dag i blåsten!

See yaa...


Av sodertos - 28 oktober 2013 19:10

Ja ni fick ju en video på hur man lägger foundation o concealer så tänkte att nu tar vi nästa steg...

Hur man lägger skugger o highlight =)


Håll tillgodo...




Nu blåser det riktigt ordentligt här. Men bar kuuuul tycker jag! Det händer ju inte så mycke annars här =P


Håller på o klurar på löshåret fortfarnade.. men nu är jag faktiskt inne på att färga mitt hår igen så jag får en enhetlig färg (har ett misslyckat resultat efter senaste frisörbesöket nu) o sen fixar löshåret =)

Har hittat en tjej som sätter i med enbart kreatinploppar så inget vax alls vilket är det skonsamaste om man vill ha något som sitter ordentligt. Så funderar starkt på att göra det faktiskt!

Jag har velat göra det i många år men alltid tycket det är för dyrt! Men en gång tycker jag att jag ska få testa o vart fall... sen får man ju se om man fortsätter... Vill ha långt hår nu o mitt är bar precis över axlarna så tar sin lilla tid att få det att växa ut...


Ja.. varför inte göra det? Jag lägger ju inte pengar på något annat precis... rökar inte, snusar inte o dricker nästan aldrig. Så tycker jag kan unna mig det... eller vad tycker ni?   


Nä nu blir det lite ,mer youtubeklipp...


See yaa....









Av sodertos - 28 oktober 2013 14:49

Så då va den första hunden klar... Vilken päls han hade. Riktigt mjuk o ullig. Lite svår klippt faktiskt men det gick..


Så såg han ut när han kom


 


O såhär blev han =)


 


Ser väldigt kort ut på kroppen men han är ungefär som på benen...



Snart kommer nästa lilla krabat men honom ska jag bara göra en liten putts på.

Sen bli det till att försöka köra hemåt. Vi har ju värsta stormen här.. eller ja det blåser redan som attans o värre ska det bli tydligen   

Aja.. kul att det händer lite hehe...


Ja jag hade ju invägning idag på BOL. Ja jag tog ju min vikt jag hade i fre o tur va det för låg på plus i morse =/ men är nog slladen jag tryckte i mig i gårkväll hehe...

Ja jag vinner inte denna veckan för någon som gått ner 1,5 kg så ligger lite efter där haha...

men sen är det ju lättare att gå ner när man är större.


Nä men det va väl allt för nu!


Vi hörs....   







Av sodertos - 28 oktober 2013 10:53

Ja jag funderar fortfarande på det här med löshåret...

Ååå.. vad ska man göra?


Ska klippa hund nu o en i eftermiddag.

Denna som kommer nu kommer jag inte ihåg hur den såg ut när jag fick raka ner den sist så ska bli kul o se om man kan göra en söt nalleklippning idag =)


Har vatt riktigt duktig med o hunnit handla nu på morgonen... ja mat alltså =)


Nä men vi hörs sen... Kram på er!







Av sodertos - 27 oktober 2013 21:37

Har funderat på o skaffa löshår nu ett tag men jag vet inte vilket?! Vax, microringar eller tejp?

Ja jag vet inte...

Det är så dyrt med... Det är ju fördelen med ringarna för det är lätt att bara öppna dom o flytta upp när ens eget hår har vuxit.


ååå... någon av er som kan tipsa mig?



Natti natt!   






Av sodertos - 27 oktober 2013 18:08

Så då va naglarna ny lackade o en kebebsallad nertryckt i magen hehe...


För er som inte vet så använder jag Depends Uv-kit. Det är speciella gellack som man "stelnar" med hjälp av en uv-lampa. Tycker detta är kanon för det sitter mellan 1-3 veckor.

Jag som gillar att göra lite mer än att bara måla en färg rakt upp o ner tycker detta är bra för har man lagt ner en massa tid på att tex göra mönster med ett vanligt lack så är det iregel förstört efter 1-2 dagar

o sen tar det tid innan vanligt lack torkar. Jag brukar alltid vakna med en massa sträck i mina naglar efter håret fast det va timmar innan jag la mig som jag måla...

Så detta är kanon...

Bara att måla, in i lampan... Klart!


Här har ni mina nya naglar... Det är det lackat jag köpte idag.

Glittret såg ut att va ljus guldfärg i flaskan men såg nu att det såg silvrigt ut... aja blidde bra ändå eller vad tycker ni?   



 


Dom ser lite matta ut här på bilden men dom är helt glansiga o även lite mörkare i färgen.


Sitter o kollar på Lyxfällan. Asså jag kan inte förstå hur folk tänker?! Har man inte råd så har man inte...

Helt sjukt att man tar nya lån för att betala andra! Usch... vad dåligt jag hade mått om man hade levt så! Ja det gör ju säkert dom med innerst inne. Men jag förstår inte varför man fortsätter istället för att tag tag i lånet o betala av det INNAN man roar sig med annat!

Ja jag förstår att allt kan hända i ens liv så man måste ta lån eller sätter sig i skiten. Men man gör väl ändå ALLT för att ta sig ur? Jag hade gjort det ivartfall...

Aja... Det är ju bra att dom är med i programet så dom kan vända på sitt liv igen o speciellt när där är barn inblandade. Hoppas bara att dom verkligen har lärt sig en läxa o inte gör så att dom hamnar där igen!!


Nä trevlig kväll gott folk   






Av sodertos - 27 oktober 2013 15:11

Ja då har jag vatt på Åhléns... råka vist bli 2 1/2 timme haha...

Men det tar sin tid när man ska testa färgerna på Foundations o puder.

Testa den nya concealern från Maybelline idag när jag sminka mig men insåg att den va för mörk...

Såg även att min CC kräm från Maxfactor också va för mörk   

Så jag tog mig tid idag o försökte hitta en kräm som passar mig. Tänkte att jag skulle försöka hitta en Fit me...

Efter långt o länge så bestämmde jag mig för nr 105 i Fit me. Sen börja jag kolla på concealer...

Fråga även personalen om hjälp för att hitta en ljus o en som inte sätter sig i linjerna under ögonen. Men hon viste inte någon som skulle va extra bra. O när vi kolla igenom färgerna så hitta vi ingen som va så ljus iheller... Så jag tog en runda själv o kolla lite. Tillslut hitta jag en som va ljus. Tänker att det är ju bättre att den är lite ljus så kan du bara lägga lite mörkare puder på om det blir för ljust?!   

Aja... Det blev en från Lóriéal.


efter det så va det dax för puder... såg att det pudret som kan köpt från Isadora för inte så länge sen hade ett transparent med. O den sorten ska hålla dig matt längre. Så det blidde ett transparent eftersom jag redan har det ljusa.


Men!! Sen börja jag klydda med foundation IGEN! Blev inte klok på om 105 eller 110 passa mig bäst.

I vissa lägen va 110 bäst o vissa 105. Jag tom gick ut där ute för att kolla... men blev inte klokare för det haha...

Tror att expiditen undra vad jag höll på med för tillslut fråga hon mig om jag hitta rätt färg...

Sa att jag inte kunde riktigt bestämma mig så jag fick 2 provburkar med en av var färg av henne så jag kan testa här hemma    sällt va? Sånt gillar vi!


Sen kom jag till sminkborstarna.... ville ha en sådan här rosa svamp som ser ut som en droppe o är kanon tydligen att använda till concealern. Men dom hade så klart inte den men hitt något liknande så hoppas den funkar...

Skulle ha en foundationborste med som är som en avklipt puder borste... alltså platt så man typ stamplar in färgen men det hitta jag inte iheller så får köra med fingrarna.

Blev en borste till globlinjen för ögonskugga istället.

ja lite bomullsrundeller, lösögonfransar, hårband o ett gel-lack i typ plummonfärg åkte också ner i korgen hihi...

hmmm... har jag glömt något nu? Ja just det blev en läpp-penna i rött så mitt läppstift ska sitta ordentligt på julbordet... Ja inte på bordet utan mig då haha...

har aldrig haft läppstift innan så är lite närvös hehe...



 

O av någon anledning blev bilden på fel håll?!

Men nu kunde jag förminska bilden? Ja jag blir inte riktigt klok på denna bloggsidan!


Hmm.. har lite ont i halsen faktiskt. Börja i gårkväll... usch hoppas det inte blir något mer av det.


Nä nu ska jag fixa mina naglar!


See yaa.....  









Av sodertos - 27 oktober 2013 10:14

Har ni ställt tillbaka klockan idag?
Kändes konstigt imorse för man hade sovit många timmar men kl va inte så mycke :-)
Det gillar vi!

Vet inte om jag ska ta en runda till Åhléns.
Behöver lite sminkborstar tror jag.

Nä jag får väl göra mig klar...

See yaa....



Presentation


Inte som alla andra!

Här får ni följa min resa genom livet!
Allt från "bantning" till hundskit!
Har 2 små lurviga hundar... o en puss-vänlig sambo ;)
Jaja... läs min blogg så lär ni känna mig lite mer!

Trevligt att ni titta in! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards