Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Helt seriöst?!!

Av sodertos - 10 oktober 2013 10:18

Att ni bara orkar!!
Tror ni på fullaste allvar att jag lämnar bort min hund för att jag inte gider ta hand om honom?!
Det handlar inte om mig utan vad som är bäst för honom!!
Jag är fruktansvärt ledsen o mår dåligt att behöva göra det men jag får ta hänsyn till mina andra hundar o honom med!

Sen tycker jag det är lågt att ni gämför hundar med barn!
Då skulle ju inte uppfödaren kunna sälja sina valpar... det är ju inte snällt att ta ett barn från sin mamma eller syskon.. ellerhur!?
Nä just det så långt tänkte ni inte!!

Har ni förresten funderat på att det kanske har hänt saker i mitt liv det sista året som även det påverkar?! Nä det har ni inte!!
Så sluta dra er jävla slutsatser om ni inte har fakta!!

Det är väl bättre att man ger hunden ny chans i sitt liv istället för att man ska va egotrippad o låta honom "lida" (NÄ JAG MISSHANDLAR INTE MINA HUNDAR!)
Han får va mer hund o får nya kompisar bla en mops som kommer funka bättre med honom!!
Han får stor tomt att springa på o skogen runt knuten där han får springa löst.
Är inte det bättre än att bo i lägenhet?!

När jag skaffa honom hade jag annat jobb o kunde ha med hundarna. Men både det o en flytt har ändrat på mycke!
Man kan inte spå in i framtiden o veta exakt vad som händer!!
Man får ju göra det bästa av situationen tycker jag. O i detta fall så blir det bäst så här för lilla Affe!

O snälla tänk innan om ni ska kommentera
Tack!


 
 
Ingen bild

Linda

11 oktober 2013 22:59

Mena inte att såra men man utgår ju ifrån det du skriver såklart!
När man skaffar djur så måste man hela tiden tänka setet före precis som man måste vara steget före, man måste ha "tänk om" i tankarna INNAN man skaffar djur, även om det känns rätt just då så måste man ändå tänka på hur man ska göra OM det blir så att man måste flytta, byta jobb osv där djuren inte kan vara med! Enklare än så blir det inte! Hoppas din söta mops får det bra!

sodertos

11 oktober 2013 23:26

Jo vist... o jag hade tänkt!
Men lite svårt att förutspå att det inte ska funka med mina andra hundar eller vad han har för personlighet...
Jag vet tex inte om han funkar med småbarn för han sätter sig på allt varmt o mina syster barn har fått va madrasser ett antal gånger... men dom är så pass stora nu så dom kan putta bort honom... men vad händer om ett spädbarn blir "utsatt"
Sen stoppar han gärna deras saker o nappar i munnen o jag vill inte riskera hans liv... där tänker jag mer än ett steg längre för jag är inte ens gravid!
O jag kan ju inte förutspå att han skulle bli så....
Aja skit samma!
Han hamnar ivart fall inte på ett dåligt ställe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sodertos - 9 maj 2014 23:31

Till.....   www.sodertos.blogg.se

Av sodertos - 6 maj 2014 17:03

Japp nu ska jag testa en annan bloggplats   www.sodertos.blogg.se heter den nya ifall ni vill hänga med mig dit...   Hoppas vi ses där!   See yaa...      ...

Av sodertos - 6 maj 2014 10:10

Japp fick ombesiktning på min kära bil förra månaden... så nu är den ätligen fixad så jag ska köra o ombesikta den snart... Hoppas den går igenom nu! Sen tänkte jag ta en runda till Åhlens o kanske europa blommor. Jag får se =)   Ska äta klart ...

Av sodertos - 5 maj 2014 20:21


Såg för ett tag sen att Ballerina hade kommit ut med ny kakor, Chokladkex: spröda rån med massor av choklad. Tänkte att dom kanske påminner om kexchoklad.. men NÄÄÄ! Dom hade säkert vatt goda om chokladen inte hade smakat billigt utlänskt skit!...

Av sodertos - 5 maj 2014 16:45


        Har testat en burn utan sol spray fron Loréal. Den ska inte lukta brun utan sol o den ska torka snabbt. När du sprayar på den så luktar den lite åt citron hållet o den torkar väldigt snabbt som dom lovar. Dock luktar den burn ut...

Presentation


Inte som alla andra!

Här får ni följa min resa genom livet!
Allt från "bantning" till hundskit!
Har 2 små lurviga hundar... o en puss-vänlig sambo ;)
Jaja... läs min blogg så lär ni känna mig lite mer!

Trevligt att ni titta in! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards