Alla inlägg den 17 februari 2012

Av sodertos - 17 februari 2012 18:21

Ni vet att jag va o handla lite antika saker häromdagen! Jag lova ju att visa dessa så det tänkte jag göra nu...

men det roliga är att jag satte mig häromkvällen o bläddrade lite i bibeln. Där hitta jag gamla pressade blommor på 2 olika uppslag o 2 pappersbitar på 2 olika ställen. Det ena pappret ser det ut som om det har stått något skrivet. Ser ut som det är handskrivet svartbläck på den men man kan inte se vad det ska stå. Den andra är bara en pappaers bit men den har blivet rätt så brun så man ser att den är gammal. Det roliga är att bibeln är från 1852 så jag undra när dom andra sakerna blev dit lagda?! =O

Jag satt o rös när jag hitta nya saker hela tiden...



Vad döljer sig här...?

 



 


 


Det ser ut som det är färg på blomman men det är där inte.. den är bara brun typ.




Sen köpte jag en nysnäduk o ett testamente =)


 



 



 


 Testamenter är från 1858...

Känns lite mäktigt att hålla i dessa saker kan jag säga!


Jag ÄLSKAR gammla saker! Känns så konstigt att för ca 150 år sen satt någon o bläddra i boken eller skrev testamenet...

Ja jag kanske är konstig men sån är jag haha...

Va där inne idag igen för se om man kunde fynda mer. Hitta ett par saker jag ville ha men kosta lite mycke så det fick va så hehe...

Well well.. nu blir det väll soffan o kanske en tur in till "grann-frun".



Vi hörs.... ;) 

 


Presentation


Inte som alla andra!

Här får ni följa min resa genom livet!
Allt från "bantning" till hundskit!
Har 2 små lurviga hundar... o en puss-vänlig sambo ;)
Jaja... läs min blogg så lär ni känna mig lite mer!

Trevligt att ni titta in! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards