Alla inlägg under december 2011

Av sodertos - 7 december 2011 13:16




Nu ska jag o mamma åka o hjälpa till med bebisarna lite =)


Hörs senare!

Av sodertos - 7 december 2011 10:34

Jag vakna i natt någon gång av att jag hade värsta magknipen =(

Åååå.. nä tänkte jag! Inte maginfluensa!! Men jag lyckade somna om o nu mår jag bra =) Va nog bara som jag var hungrig hehe...

Just det gjorde dagens invägning idag. 63,7 =) fortsätt så!

Ja jag vet att jag inte är tjock eller behöver banta. Men jag trivs INTE i mig själv som jag ser ut nu! O därför vill jag göra något åt det. Dock har jag världens sämsta självdisiplin =(

Jag fick förresten höra att om man blir sugen på något så ska man inte slå bort tanken utan tönka extra mycke på det för tillslut tappar man suget =/

Jag brukar tänka på det o sen känna efter hur jag hade kännt efter jag hade ätit kaka eller låtit bli! Oftast så slutar det med att jag låter bli då för jag mår tusen gånger bättre om jag gör det o det vet jag om hehe....

Så testa det, tacka nä till kakan eller låt bli när du ligger där hemma på soffan. Jag lovar dig du får 100 gånger mer "njutning" av att låta bli! För tardu kaka så varar bara njutningen precis när du  tuggar o efter du har svalt kommer ångesten... VARFÖR GÖR JAG DETTA MOT MIN KROPP?

Men bli inte ledsana om ni misslyckas för det gör jag hela tiden! Det är bara på det igen nästa gång =) O tänk då några gånger till om du verkligen vill ha den kakan eller det bara är söt-tarmen som drar ;)


Oj blev lite predikan här haha... Aja bara ett litet tips =)


Hmmm... vad va det jag igentligen skulle skriva?

Nä jag kommer inte på det så vi får väl ta det senare haha...


See ya... <3

Av sodertos - 6 december 2011 18:22

Kl 07.00 kom arbetarna som skulle byta våra fönster! Så det va bara att packa ihopa sina saker  o plocka ner det sista från fönsterna o sen bege sig ut på landet för här kunde man inte stanna! Ett jäkla liv höll dom!

Så ca 08.00 stod vi ute hos mamma o pappa...

Vi gjorde lite te, kröp ner i sofforna o kolla på en bra film =)


2 filmer senare o x-antal tupplurar där imellan så va kl 16.00 OJ var tog denna dagen vägen?

Aja... vi sitter ju upp på nätterna istället så det är ju inte så konstigt om man sover bort dagen. Men det får bli ändring på det nu!!


Nu har jag tatt mig en dusch o ätit kvällsmat så man känner sig som en ny människa =) o snart är det dax för julkalendernn!

Har ni sett den? Jag har sett typ 2 avsnitt. Verkar va rätt så okej faktiskt.. mysig omgivning o det ger ju en bättre julstämning! Handlar om klapp-snapparna o en upphittad flicka som den ena snapparen tar hand om. Om jag har förstått det rätt haha...

Nä får skriva klart detta så jag inte missar det hehe...


See you later... 



 

(bilden tagen från google)



Av sodertos - 5 december 2011 23:34

Somna vist till i soffan hehe...

Måste plocka undan ALLA saker jag har i fönsterna! usch... så ja det är bara på det nu... =(

O i Tv rummet ska jag putta in sofferna o soffbordet till mitten typ. Mest så dom inte blir förstörda. Sen har jag tagit foto på en massa saker i fall något skulle få ben o försvinna här ifrån! Jag vet ju inte alls vad det är för några som kommer befinna sig här =/

aja.. tror inte det kommer att va någon fara! Mest rädd att dom ska förstöra något här! Har lite saker jag är VÄLDIGT rädd om!


Nä nu måste jag fortsätta!


Hörs imorgon!  



Gooood Night... ;) 

Av sodertos - 5 december 2011 17:06

Såg detta klippet på en annan bloggerska sida! Kan väl säga att man blir rätt berörd!




Man traskar på i sin vardag o glömmer lätt bort att detta pågar runtom i välrden... Överallt varje dag finns det folk som blir mobbade! För den här killen har det pågott i flera ÅR!

Vist finns det folk som "sticker ut", ser lite "annerlunda" ut, beter sig kanske lite "annerlunda", går konstigt,  pratar konstigt eller inte kan prata alls!

Men vad ger det oss rätten till att peka finger o skratta?!

Tänk om du eller någon väldigt nära hade råkat ut för en olycka så att denna hade fått tex sitta i rullstol resten av livet hade du/ni skrattat då?!

Skulle du vilja ha på ditt sammvete att du kan ha gjort så att en person har tagit sitt liv?

Nä skulle inte tro det! O säg inte att du inte bryr dig för det vet jag att du gör! Långt där inne har även du ett hjärta!

Så nästa gång du går till skolan/jobbet, hälsa på någon som du i vanliga fall inte gör!


Det kan vara guld värt...


Av sodertos - 5 december 2011 16:00

Aaaa... nu har jag landat i min egen soffa igen! Vist är det skönt att va ute hos päronen men borta bra men hemma bäst stämmer faktiskt =)

Fast får kanske köra ut där igen imorgon eller nått för dom ska komma hit o byta fönsterna i hela lägenheten imorgon o på onsdag! Hoppas verkligen det är klart då med o att det blir bra! Ska bli skönt med nya fönster... mindre oljud o värmen stannar bättre =)

Aja... ska inte hoppas på förmycke inu.. kanske blir ska samma =(

Det är en ska jag har lärt mig... jag tar inte ut glädjen i förskott! För skulle det roliga inte hända så blir man så besviken så bättre att vänta tills man vet säkert hehe... ;)


I veckan har jag inte planerat så mycke faktiskt... kanske ut o söka lite mer jobb! Är ju tyvärr ett måste... skulle vatt tvärtom så dom letar upp oss istället haha...


Well well... nu ska jag krypa ner i soffan igen med lite glögg, lussebullar o saffranskorpor ;)


Hörs sen...     


- - - -   

Av sodertos - 4 december 2011 22:53

Så ja så har småttingarna med familj åkt hem! Märks att vi är 5 personer mindre nu haha....


Helgen har gått jätte fort men den har känts lång eftersom M har vatt hemma en dag extra hehe...

Dock har den vatt farlig! Mååånga godsaker som dukas fram när man kommer ut till päronen!

Aja.. det är ju jag själv som öppnar käften så.....


Nä nu blir det bingen o kolla på en film ;)




En bunke bebisar... 


 

Eric. Olivia o Linnéa


Natti natt....

Av sodertos - 4 december 2011 18:24

Glömde ju att lägga upp en bild på våra smaskiga skorpor =)

Jag kan ju berätta att det är Leilas recept vi har använt oss av!




Mmm...



Vi har gjort avtryck av bebisarnas händer o fötter idag! inte det lättastekan jag berätta! Fötterna va väl inte så svårt men händerna!! Dom vill ju knipa ihopa dom hela tiden så svårt att få det bra. Men vi lyckades tillslut!


 

 

Erics...


   



Linnéas...

 

 

 

 

Olivas...

 

 

 

Här ser ni hur små dom igentligen är ;)



 



Nu går vi i väntans tider! Hoppas det blir bra =)




Hörs sen...   <3

 

Presentation


Inte som alla andra!

Här får ni följa min resa genom livet!
Allt från "bantning" till hundskit!
Har 2 små lurviga hundar... o en puss-vänlig sambo ;)
Jaja... läs min blogg så lär ni känna mig lite mer!

Trevligt att ni titta in! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards