Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Ny....

Av sodertos - 15 juli 2013 21:52

Min nya sommarklänning :-)

Förresten...
Jag har inte blivet riktigt klok på det här mes frukt. Är det nyttigt eller är där förmycke socker i där med?
O likadant med kvarg... nyttigt/onyttigt?
Jag käkar gärna kvarg som lite dessert med någon frukt o lite granola. Vill gärna veta om detta hindrar min viktnergång...
Någon som vet?

 
 
Ingen bild

Emily

15 juli 2013 22:22

Frukt innehåller ganska mycket socker. Det handlar bara om kalorier in, kalorier ut. Ju mer underskott du ligger på desto fortare går man ner. Kvarg är där superlite kalorier i så det är bara och käka! En banan kan innehålla 120 kalorier, inte så mycket i det stora hela så det hämmar inte din viktnedgång sålänge du inte äter jättemycket av det!

sodertos

15 juli 2013 23:06

okej... men det är kcl som är kalorierna på förpackningen va?
O är det så så inehåller kvarg en del.
:-/
jävla djungel det här!!
Men tack för svaret :-)

 
Köttbullen

Köttbullen

16 juli 2013 09:43

Det är så olika hur man vill göra med det där. Man kan absolut äta mycket frukt och ändå gå ner i vikt. Men frukt innehåller mycket socker och relativt många kalorier (om man jämför med t ex grönsaker och bär). Så man väljer själv hur man vill göra. För egen del undviker jag frukt till stor del eftersom jag vill undvika socker och jag lägger hellre de där kalorierna på något som mättar mig mer. Men det är ju upp till var och en att avgöra vad de vill äta och inte. :)

Angående kvarg så är det riktigt bra att äta. Det innehåller få kolhydrater och mer protein, och det är jättebra att äta när man försöker gå ner i vikt. Protein mättar bra utan att innehålla så mycket annat. Kolhydrater kan lätt göra att man blir sugen på mer kolhydrater (typ godis, bröd...) plus att det innehåller massa kalorier, så jag äter väldigt lite kolhydrater. Men det där är också olika hur man vill göra... Men hur som helst är kvarg riktigt bra att äta till frukost, mellanmål, kvällsmål eller vad man nu vill. Tänk bara på att smaksatt kvarg (t ex Kesella hallon eller vanilj) innehåller tillsatt socker. Bäst är att ta naturell kvarg och så själv blanda med de bär och smaker man vill ha, tycker jag.

http://viktigt50.wordpress.com

sodertos

16 juli 2013 10:35

Tusen tack för infon :-)
Jag har testat vanlig kvarg mem är inte jätte kär i den... men kesselan vanilj o hallon är suuuper god :-)
läste att där va socker i med :-(
så vet inte hur jag ska göra.....

Är det förresten du som håller i BOL?

 
Ingen bild

Mojja

16 juli 2013 11:17

Ja Erika det är hon som har BOL.
Jag äter kvargen med 0,1% fett å den är god med hallon :)

sodertos

16 juli 2013 11:43

Lite lustigt för jag va inne o kolla in hennes sida lite också skriver hon till mig hehe...

Okej. Ja jag har testat vanlig med bär men jag är så satans kännslig när det blir för syrt o så...
men jag får väl ge det en chans till... fast ska äta upp kesellan först ;-)

 
Ingen bild

Emily

16 juli 2013 13:46

Erika prova blanda den fettsnålaste kvargen med funlight! Blandat alltid med jordgubb och allt det syrliga försvinner! Smakar som god krämig yoghurt! Love it!

sodertos

16 juli 2013 19:50

Ja jag har läst det någon stans...
Men funderat på om det kan va gott?!
Nu måste jag ju prova ;-)
tackar!

 
Köttbullen

Köttbullen

17 juli 2013 09:26

Haha, jag är inte heller jätteförtjust i vanlig kvarg. Men jag har kommit på att den blir rätt god om man blandar ut den med fun light saft (och gärna lite vaniljpulver eller vaniljsocker). Då blir det lite söt smak på den, plus att den blir lite utspädd så det blir inte riktigt lika kärv konsistens. Jag ska försöka göra egen hallonkesella ikväll, utan socker. Hoppas det blir bra.

http://viktigt50.wordpress.com

sodertos

17 juli 2013 09:50

Låter bra :-)
Mddela gärna om det blev bra så man kanske kan testa :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sodertos - 9 maj 2014 23:31

Till.....   www.sodertos.blogg.se

Av sodertos - 6 maj 2014 17:03

Japp nu ska jag testa en annan bloggplats   www.sodertos.blogg.se heter den nya ifall ni vill hänga med mig dit...   Hoppas vi ses där!   See yaa...      ...

Av sodertos - 6 maj 2014 10:10

Japp fick ombesiktning på min kära bil förra månaden... så nu är den ätligen fixad så jag ska köra o ombesikta den snart... Hoppas den går igenom nu! Sen tänkte jag ta en runda till Åhlens o kanske europa blommor. Jag får se =)   Ska äta klart ...

Av sodertos - 5 maj 2014 20:21


Såg för ett tag sen att Ballerina hade kommit ut med ny kakor, Chokladkex: spröda rån med massor av choklad. Tänkte att dom kanske påminner om kexchoklad.. men NÄÄÄ! Dom hade säkert vatt goda om chokladen inte hade smakat billigt utlänskt skit!...

Av sodertos - 5 maj 2014 16:45


        Har testat en burn utan sol spray fron Loréal. Den ska inte lukta brun utan sol o den ska torka snabbt. När du sprayar på den så luktar den lite åt citron hållet o den torkar väldigt snabbt som dom lovar. Dock luktar den burn ut...

Presentation


Inte som alla andra!

Här får ni följa min resa genom livet!
Allt från "bantning" till hundskit!
Har 2 små lurviga hundar... o en puss-vänlig sambo ;)
Jaja... läs min blogg så lär ni känna mig lite mer!

Trevligt att ni titta in! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards