Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Det var en gång....

Av sodertos - 30 mars 2012 21:56

En liten prinsessa....

En dag när hon va ute o gick i den kungliga skogen så hörde hon ett konstigt ljud!

Hon försökte luska ut var detta kom ifrån o långt om länge så kunde hon lockalisera det till en damm som låg i närheten...

Nä hon väl kom dit trodde hon inte sina ögon!

Ett konstigt stort djur låg o flöt runder ute i vattnet... Det va ett stort djur, liknade en flodhäst fast rosa med ljusblåa fläckar!

Prinsessan såg att djuret va väldigt ledsen o gick fram till honom o frågade vad som hade hänt?


- Alla min ostringar är slut!

- Men det behöver du inte va ledsen för, sa prinsessan...

Följ med mig hem så kan du få hur många du vill för min pappa är kung o han har hur mycke ostringa som helst!


Djuret som Prinsessan döpte till Hippo blev glad igen o förljde med prinsessan hem!

Halvägs hem var dom tvugna att korsa en flod...

Prinsessan gick först över den halvmurkna stocken o Hippo kom hack ihäl...


Rätt va det var så gick stocken mitt av o prinsessan föll i floden....

-HJÄLP Hippo!


Hippo tveka inte en sekund o hoppa efter henne....

Eftersom Hippo va ett så stort djur så kunde prinsessan krypa upp på honom o bli räddad!

-Tack Hippo du rädda mitt liv!


Nä prinsessan kom hem så berättade hon hela historen för kungen....

Kungen blev så klart överlycklig att Hippo räddat hans dotter o utsåg honom till en hjälte!

Idag är prinsessan o Hippo bästa vänner o Hippo har fått sin egen basäng med ostringar!


Slut!



En lite god natt saga till mina gullungar =)




Natti natt....

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sodertos - 9 maj 2014 23:31

Till.....   www.sodertos.blogg.se

Av sodertos - 6 maj 2014 17:03

Japp nu ska jag testa en annan bloggplats   www.sodertos.blogg.se heter den nya ifall ni vill hänga med mig dit...   Hoppas vi ses där!   See yaa...      ...

Av sodertos - 6 maj 2014 10:10

Japp fick ombesiktning på min kära bil förra månaden... så nu är den ätligen fixad så jag ska köra o ombesikta den snart... Hoppas den går igenom nu! Sen tänkte jag ta en runda till Åhlens o kanske europa blommor. Jag får se =)   Ska äta klart ...

Av sodertos - 5 maj 2014 20:21


Såg för ett tag sen att Ballerina hade kommit ut med ny kakor, Chokladkex: spröda rån med massor av choklad. Tänkte att dom kanske påminner om kexchoklad.. men NÄÄÄ! Dom hade säkert vatt goda om chokladen inte hade smakat billigt utlänskt skit!...

Av sodertos - 5 maj 2014 16:45


        Har testat en burn utan sol spray fron Loréal. Den ska inte lukta brun utan sol o den ska torka snabbt. När du sprayar på den så luktar den lite åt citron hållet o den torkar väldigt snabbt som dom lovar. Dock luktar den burn ut...

Presentation


Inte som alla andra!

Här får ni följa min resa genom livet!
Allt från "bantning" till hundskit!
Har 2 små lurviga hundar... o en puss-vänlig sambo ;)
Jaja... läs min blogg så lär ni känna mig lite mer!

Trevligt att ni titta in! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards